Industria

EADS se convierte en Airbus

Airbus A380
El 1 de enero de 2014 EADS se convertirá en Airbus.
El consejo de administración de EADS conforma el cambio del nombre del grupo a Airbus desde el 1 de enero de 2014.

En la reunión del consejo de administración de EADS se ha confirmado el cambio de nombre de EADS y sus divisiones a Airbus.

Chalet de EADS en Le Bourget 2013
Todas las divisiones de EADS se convertirán en Airbus el 1 de enero de 2014 junto a la propia matriz.

EADS será Grupo Airbus. Airbus seguirá siendo Airbus. Airbus Military, Cassidian, Astrium y Defensa y Espacio se combinan en una sola división: Airbus Defensa y Espacio; y Eurocopter será Airbus Helicópteros. El cambio de estructura y nombres comenzará el 1 de enero de 2014 y culminará en en el segundo semestre del año.

Esta es una de las decisiones que se han tomado en la reunión del consejo de administración de EADS donde también se han aprobado las cuentas del primer semestre de 2013.

Por lo que a Airbus Defensa y Espacio se refiere, su estructura de gobierno estará formada por:  Bernhard Gerwert, consejero delegado; Domingo Ureña Raso continuará dirigidiendo la división Airbus Military ; Sistemas Espaciales estará al mando de François Auque; Sistemas de Comunicaciones, Inteligencia y Seguridad por Evert Dudok; y Equipamiento por Thomas Müller; Julian Whitehead será el director financiero; quedando pendientes para septiembre y octubre nuevos nombramientos.

Airbus y Airbus Helicópteros (Eurocopter)  no tendrán cambios directivos, al menos por el momento.

EADS cita a su consejero delegado, Tom Enders, señalando sobre la nueva estructura de la empresa:  “Lo que estamos desvelando hoy es una evolución, no una revolución. Es el siguiente paso lógico en el desarrollo de nuestra compañía. Confirmamos el predominio de la actividad aeronáutica comercial en nuestro grupo y reestructuramos y enfocamos nuestras actividades en los campos de defensa y espacial para eliminar costes, aumentar la rentabilidad y mejorar nuestra posición de mercado. El cambio de nombre sencillamente reúne toda la compañía en torno a la mejor marca que tenemos, una marca que representa internacionalización, innovación e integración – y también alrededor de dos tercios de nuestros ingresos. Refuerza el mensaje de que ‘hacemos que las cosas vuelen’”.

Luis Calvo

7 comentarios

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  • bah ! eurofighter lost two time vs raalfe in excercice, raalfe vs ef2000 1v1 dogfight at solenzara and at atlc UAE raalfe vs ef2000 7-1 4v4 4-0 & 2v4 3-1 (raalfe downgraded 2 raalfe vs 4 eurofighter) bvr & dog, since this event Dassault claim the air-superiority on eurofighter.eurofighter is not a good bomber, libya show no efficience, tornado make mainly the job for him, people cry it will be better in 2020, it is not stealth, raalfe has 50% em absorbant component, facet front was worked in room no echo, spectra cost 5 Milliards euros R&D for advanced counter measure em radar cancelation,ef2000 can t do war electronic, can t nuke strike. ef2000 is outclassed,can t take of rom carrier, the only one good point for ef2000, it is interceptor altitud, logic because it is made for that, it is only good for air police at air border.Rafale has now the AESA since 2010.When the raalfe detect the ef2000 at 80km, the eurofighter detect raalfe at 40km, that why it lost all time vs raalfe. raalfe weight is 9t, eurofighter weight is 11t.That is fact.

  • Depends on what you want. 1. If you want an air-superiority fighter then the F-35A is the worst chocie and the Typhoon is the best chocie. 2. If you want a stealthy bomber then the F-35A is the best chocie. However, it can only carry two heavy bombs in internal weapon bays. That’s not a hole lot for a bomber and using externally mounted bombs sacrifices all the stealth advantages.3. If you want a good multi-role aircraft then the F-15E is a good chocie and possibly quite cheap. But, it is optimized for the strike role – long range interdiction – not in the air-superiority role. Training would be minimized because the aircraft is already in you possession. It would also benefit US south Korean relations. So from an economical and strategic point of view, this makes a whole lot of sense. 4. If you want the best multirole aircraft, then the Typhoon is the best chocie. For long range interdiction, add conformal fuel tanks. Include the best sensor suite, i.e. Captor-E ASEA radar and PIRATE infrared search and track. Include the best missiles for air-to-air combat, i.e. MBDA meteor (long range radar guided missile) and IRIS-T (short range highly agile infrared guided missile). The weapons load of the aircraft is 7.5 tons. Within this limit, you will be able to integrate any bombs and air-to-surface missiles you want. Cheerio!

  • The Typhoon was designed to be an air surrpioeity fighter, and at that role, it is a competent plane.But India has already the fabulous Sukhoi 30 MKI, no need for another one.As a Multi-role, Rafale far exceeds the Typhoon and I think it would be much more of asset and closer to what the IAF wanted from the start.And let’s not forget there is also a navalised version!

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